Nuorille

Kuva: MLL/Antti Ranki

Kaipaatko tietoa, tukea tai muuten vain juttuseuraa?

Paikallista toimintaa nuorille

MLL:n paikallisyhdistykset järjestävät sekä itse että yhteistyössä kunnan nuorisotoimen ja muiden järjestöjen kanssa monenlaista tekemistä nuorille: kahviloita, leirejä, kerhoja, retkiä ym.

Onko sinulla idea nuorisotoiminnasta? Ota yhteyttä paikallisyhdistyksen puheenjohtajaan ja kysy, voisiko MLL olla mukana toteuttamassa ajatustasi. Paikallisyhdistysten tiedot löydät täältä.

Kuva: MLL / Anna Autio

Tukaritoiminta

Tukioppilastoimintaa on suuressa osassa yläkouluja. Tukioppilas on tavallinen, vapaaehtoinen oppilas, joka haluaa parantaa kouluhenkeä ja auttaa muita oppilaita. Haluaisitko sinä olla mukana toiminnassa? Ole rohkeasti yhteydessä oman koulusi tukioppilasohjaajaan kuullaksesi mahdollisuuksistasi päästä mukaan.

Toimittajaksi nuortennettiin?

Jos olet yli 13-vuotias voit alkaa toimittajaksi nuortennettiin. Lisää tietoa löydät täältä.

Kuva: MLL / Antti Ranki

Lastenhoitotoiminta

Jos olet yli 15-vuotias, voit osallistua Mannerheimin Lastensuojeluliiton lastenhoitokurssille. 16-vuotiaana voit hakea mukaan hoitajaksi. Lisää tietoja toiminnasta täältä.  Lastenhoitokurssin todistuksesta sekä hoitajana toimimisesta voi hyötyä myös sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan koulutuksessa ja työn haussa.

Kuva: MLL / Anna Autio

Lisätiedot: Johanna Turpeenniemi, p. 050 3775695, johanna.turpeenniemi(at)mll.fi

Haluatko MLL:n tekevän lisää nuorisotoimintaa?

Osa koulutuksista järjstetään yhteistyössä Opintokeskus SIviksen kanssa