Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan piirit yhdistyvät Pohjois-Suomen piiriksi

9.10.2024

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan piirit ovat päättäneet yhdistyä. Molemmat piirit pitivät ylimääräiset piirin kokoukset lauantaina 14.9. Molemmissa piireissä sekä johto, henkilöstö että kokouksissa paikalla olleet yhdistykset näkivät tämän yhdistymisen tärkeänä varautumisena tulevaisuuteen järjestöjen avustusten vähentyessä. Kokousten lopputulemana Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan piirit yhdistyvät ja jatkavat toimintaansa yhteisenä MLL Pohjois-Suomen piirinä 1.1.2025 alkaen. Yhdistymiseen liittyen Pohjois-Pohjanmaan piiri on muuttanut nimensä Pohjois-Suomen piiriksi. Nimenmuutos on voimassa jo 2.10.2024 alkaen. Lapin toiminta ja henkilöstö siirtyvät Pohjois-Suomen piiriin 1.1.2025 alkaen erillisellä sopimuksella.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lapin piiri ja Pohjois-Pohjanmaan piiri ovat selvittäneet yhdistymistä yhdessä keskusjärjestön kanssa maaliskuusta 2023. Erillinen selvitystyöryhmä on selvittänyt piirien nykytilaa ja tulevaisuuden tarpeita puolentoista vuoden ajan. Jo ennen selvitystyöryhmän nimeämistä vuoden 2023 alusta tehtiin pohjatyötä kokoamalla tietoa piirien sen hetkisestä tilanteesta, joita syvennettiin selvitystyön aikana. Yhdistymisellä halutaan varmistaa MLL toiminta lapsille, nuorille ja perheille saavutettavana koko Pohjois-Suomen alueella.

MLL:n alueellinen ja paikallinen toiminta Lapissa ja Pohjois-Pohjanmaalla jatkuu kuten tähänkin asti. Molempien piirien henkilöstö on tavoitettavissa entisten puhelinnumerojen ja sähköpostien kautta.

Piirin yhteinen sähköpostiosoite on jatkossa (1.1.2025 alkaen): pohjois-suomen.piiri@mll.fi.

Lisätietoja antavat:

Toiminnanjohtaja Eevaleena Mattila, MLL:n Pohjois-Suomen piiri, puh. 050 511 0966

Vapaaehtoistoiminnan johtaja Tapani Tulkki, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, puh. 0400 933 966