Perhekahvilaohjaajaksi?

Perhekahvilat ovat avoimia kohtaamispaikkoja, joissa tavataan muita samassa elämäntilanteessa olevia vanhempia lapsineen. Perhekahviloita ylläpidetään vapaaehtoisvoimin. Perhekahvilaohjaajat huolehtivat käytännön järjestelyistä ja suunnittelevat perhekahvilan toimintaa yhdessä osallistujien kanssa. Vapaaehtoiset voivat tarjota osaamistaan ja aikaansa myös erilaisten lapsille suunnatun toiminnan ohjaamisessa (esim. askartelu, jumppa tms.).

Myös kylämummot ja -vaarit voivat toimia perhekahviloissa esim. leikittäjinä, ekstrasylinä ja tarinoiden kertojina. MLL:n Lapin piiri tarjoaa perhekahvilaohjaajille koulutusta, ohjausta, neuvontaa ja vertaistukea. Lähimmästä perhekahvilasta saat lisätietoa alueen paikallisyhdistykseltä

Mikäli asuinalueellasi ei ole perhekahvilaa, ota yhteyttä alueesi paikallisyhdistykseen. Lisätietoja paikallisyhdistyksistä ja heidän toiminnastaan löytyy myös Facebook -sivujen kautta.